augusztus 30., szombat : Rózsa

kedvenc Add a kedvenceidhez!     Subscribe to TutitippekNews FeedSubscribe to TutitippekComments

Egészséges főzelékek

A magyar konyha nem híres arról, hogy egészséges. Még a főzelékekbe is cukrot, lisztet, tejfölt teszünk – amelyekre valójában semmi szükség nincs. Egy főzelék sűrítéséhez nem habarásra vagy rántásra van szükség, hanem egy egyszerű kézi turmixgépre. Az egészséges főzelékek sorozatunkban egy olyan főzelék receptek válogattunk össze, amelyek finomak, laktatók és ugyanakkor egészségesek is..

 Ha kihagyjuk a lisztet a főzelékből, nem csupán könnyebb lesz az étel, de az emésztés folyamata is gyorsabb. Tejszín és tejföl helyett használjunk kefírt vagy zsírszegény joghurtot, zsír helyett vajat vagy olívaolajat. Ha muszáj lisztet használnunk, akkor csicseriborsó (gram vagy besan) lisztet vagy kukoricakeményítőt alkalmazzunk!

Alap főzelék recept

A legtöbb zöldségből könnyen lehet főzeléket készíteni. Csupán pirítsunk meg egy hagymát vajban vagy olívaolajban. Adjuk hozzá a zöldségeket (kb 1 kilót) és pároljuk 5-10 percig majd öntsük fel kb 1 liter vízzel vagy alaplevessel. Lencse és bab esetében nem szükséges a párolás. Adjunk hozzá babérlevelet és fűszerezzük ízlés szerint. Kb 3o-40 perc főzés után vegyük ki a babérlevelet és adjunk hozzá friss petrezselymet vagy koriandert. Majd a kézi turmixgéppel dolgozzuk el olyan sűrűségűre, ahogy szeretjük. Sokan pépesen szeretik a főzeléket, mások darabosan – az utóbbi esetben csupán néhány másodperc turmixolásra van szükség, amitől sűrűbb lesz a főzelék.  

Íme néhány további részletes egészséges főzelék recept:

A főzelék remek étel hideg estéken, amit lehet köretként vagy főételként is fogyasztani. Az egészséges táplálkozás egyik alapköve a sok zöldség fogyasztása, így az egészséges főzelékek erre nagyszerű megoldás lehet, főleg azoknak, akik nem zöldség rajongók, mint a gyerekek vagy a férfiak.

Kapcsolatos cikkek

           Email            Címoldal           

3 hozzászólás

  1. 1) Én szintén kerülöm a lisztet, azaz rántás és habarást, ha egy mód van rá, de azért szeretem a főzelékekben a “krémes” ízt is. Az én tippem a cucina nevű növényi tejszín, ami ma már minden szupermarketben kapható. Ez a tejszínnél sűrűbb, ezáltal csodálatosan sűríti de krémessé is teszi a főzeléket, és egészséges is. Persze más ételekhez is nyugodtan használhatjuk!

  2. 2) Nem értem, miért kell bele ennyi folyadék. 40 perc főzés nem sok? Mi marad belőle? Inkább először pirítani, kevés alaplében pár percet párolni, és kész. Kefírrel vagy jughurttal habarva semmi használható nem jön ki belőle, hőkezelés határásra elveszti az állagát, vizes lesz. Éppen ezért kefírt, joghurtot csakis öntetként alkalmaznék. Attól meg végképp nem lesz egészséges, hogy zsírszegény, abban tápanyag semmi sincs, esetleg adalék. A teljes tejből készült 3-3.5%-os bió jughurttól senkinek nem lesz baja, kivétel, ha valami szigorú diéta miatt nem fogyaszthat ilyet.

  3. 3) Azt írtuk, hogy KB 1L víz, és KB 40 perc – zöldségtől függően. Krumplihoz kell 40 perc, zöldborsóhoz 10 is elég. A recepteknél ez egyértelmű.
    Zsírszegény joghurt – valójában a görög joghurt lenne az ideális, ami elég zsíros és probiotikus is, de nem kapható könnyen. Joghurttal mindig a főzés végén kell sűríteni a főzelékeket.